Monday, May 19, 2014

Dia Jodohku - Synopsis

Sarah Allisa anak gadis manja kesayangan daddynya. Namun disebabkan satu salah faham, Sarah Allisa bertukar menjadi liar. Saat Sarah Allisa mula tersedar tentang kekhilafan diri, Daddynya telah pergi selama-lamanya tanpa sempat dia memohon kemaafan. Keluarganya terus-terusan menyalahkan dirinya atas kematian daddynya. Lalu dia membawa diri jauh dari keluarga. Dia belajar berdikari tanpa bantuan siapa-siapa dan mulai kenal apa itu erti kehidupan yang sebenar.

Namun siapa menyangka, hanya disebabkan oleh segugus kunci, Sarah Allisa ditangkap khalwat! Siapa yang menyangka dia akan terjatuh lalu menghempap jejaka yang tak dikenali pada malam tersebut. Sejak kejadian itu, tunggang terbalik hidupnya. Dipaksa kahwin dengan si Raziq, jejaka yang bermulut celupar!

Tetapi perkahwinan yang dibina hanya mampu bertahan seketika cuma. Sarah sayangkan Raziq, namun penghinaan demi penghinaan daripada suaminya telah membuatkan benteng kesabarannya runtuh. Angkara fitnah, akhirnya suaminya melafazkan talak.

          “ Aku tak sangka aku berkahwin dengan perempuan kotor macam kau ni’
          “ Malam ini, aku Raziq Rahim, ceraikan kau Sarah Allisa dengan talak satu”

Setelah lafaz talak di lafaz, Sarah Allisa merantau untuk merawat hatinya yang luka. Pertemuan Sarah dan Adli di bumi Korea telah mula membuatkan Sarah terbuai-buai dengan angan yang indah. Adli si penggemar kopi sering kali mengaitkan kehidupan umpama kopi.

                   “Apa definasi cinta bagi you Adli?” - Sarah
                   “Love is like a hot cup of coffee”      - Adli
                   “What do you think about me?”        - Sarah
                   “Sarah Allisa is hot like a cup of Coffee, so yummy. HAHAHA”


           Saat mereka berdua mula berkongsi rasa yang sama, Raziq kembali untuk merebut kembali hati Sarah yang telah dia lukai. Siapakah yang mampu merawat luka di hati Sarah? Raziq ataupun Adli? Wujudkah peluang kedua buat Raziq ataupun peluang untuk Adli merasa bahagia?

#psst what do you think? mohon tunjuk ajar. saya budak baru belajar :)

thanks for reading peeps. love you lahh :)

No comments:

Post a Comment